donderdag 23 mei 2013


Vanmorgen kwam het weer met bakken uit de lucht. Maar met regenpak en regenhoezen om de schoenen was het goed te doen. Het was alleen een beetje koud aan de handen. Geen druppeltje zweet, wat maar weer eens de voordelen van een e-bike benadrukt.
De terugweg was tot de laatste 3 kilometer droog. Een beetje windtegen (bijna windstil) en zonder trap-ondersteuning kon ik hierdoor de snelheid op 25-26 km/uur houden. Op het moment van de regenbui was het overigens bij 22-23 km/uur wel afgelopen.
Ik heb inmiddels ook een paar fietstassen gepast. Doordat de bagagedrager wat smaller is dan bij een normale fiets, gingen deze tassen van Willex (Willex 1200 XL) een beetje hangen. En omdat er geen versteviging in de achterkant van de tas zit en mijn fiets ook nog eens uitgevoerd is met een licht uitgevoerde bagagedrager en spatbordstang, was ik bang dat dit niet goed kwam. Daarom deze toch maar terug gebracht naar Plentyparts in Dedemsvaart. Wel jammer, want deze tassen zien er lekker sportief uit. In iedergeval top dat dit kon en ik werd er vakkundig en vriendelijk geholpen. (Vast de reden waarom ik eerder daar mijn regenpak en mijn spatlap al vandaan heb gehaald ;-))
 
  
Ik denk toch dat ik mijn focus moet verleggen op afpaktassen. Deze hebben een harde rug. Ik ga nadenken over de Willex pakaftas 1200 met een inhoud van 12 liter, niet te groot en een maatvoering van 35cm hoog en 28cm wijd. Twee stuks, want  hier moet dan wel mijn regenpak in, mijn kleren en mijn werktas. De XL uitvoering is voor deze fiets weer wat te groot. Moet de fietst dan maar meenemen, dan kan ik de tassen direct passen.
Morgen ook maar eens de Axel release pro snel spanners op de fietst aanbrengen. Deze liggen al een tijdje klaar, maar ik wilde eerst de fietst aanvoelen zonder aanpassingen.

Geen opmerkingen: