maandag 22 april 2013

Snelspansysteem Axle release pro

De fiets is nog onderweg, maar ik ben al bezig met m'n pimplijst. Net via ebay bij Pro-Cycling-Golla de Axle Release Pro gekocht. Hiermee is het mogelijk om het achterwiel van mijn e-bike uit het frame te halen zoals bij een racefiets. Bij een eventuele lekke band, hoef ik nu niet te plakken, maar kan ik de binnenband vervangen. Dit gaat vele malen sneller dan plakken en daarnaast is het niet te doen om in het donker of bij regen een band te plakken.

In de blog van Bert lees je meer over de ervaring met de Axle Release Pro.

Op youtube zie je hoe het werkt.

O ja, let op dat je de juiste draadbus kiest. Ik heb een Nuvinci naaf en dan moet je de M10 hebben.

Aanvulling:

23 april 2013. De Merida is bij het voorwiel wel uitgerust met een snelspanner, maar niet bij het achterwiel. Vandaar dat één setje voldoende is.

Geen opmerkingen: