zaterdag 18 oktober 2014

Na de zomervakantie, kleine probleempjes en Bikemotion

Heb tot nu toe vanaf de zomervakantie nog maar vier keer de e-bike gebruikt om naar mijn werk te gaan. Mijn voorkeur ligt toch duidelijk bij de racefiets. Maar daar zal volgende week wel een einde aan komen, als ik zo naar de weersverwachting kijk. Door de Badassebike box waren deze ritjes wel weer zeer aangenaam, als je begrijpt wat ik bedoel. Windje mee, snelheidje van 35-36 km/uur geeft wel een heerlijk gevoel.

Vorige week wel wat problemen gehad met het stuur. Op de terugweg trilde het boutje los, waardoor ik het stuur naar boven kon trekken. Beetje linke boel, maar goed, heel thuis gekomen. Daarnaast vind ik het standaard zadel steeds minder prettig zitten. Ik heb zo langzamerhand het gevoel op een dunne stang te zitten. Moet maar eens op zoek naar een andere. 
Ook begin ik steeds meer te twijfelen over of ik de stuurbreedte wel op zijn originele breedte moet houden of dat er de zaag in gaat. Door de bar-ends, waar ik veel mee fiets, vang ik veel te veel wind en daar is toch wel winst te halen.

Gisteren ook nog naar Bikemotion in Utrecht geweest. Heb niet specifiek gekeken naar e-bikes, want de focus lag op een nieuwe racefiets, maar op de stand van Merida toch even met een scheef oog naar de nieuwe modelletjes gekeken. De vernieuwde motor (ten opzichte van mijn 2013 model) zit er toch een stuk strakker onder. Verder zag ik voor het oog niet echt veel verandering aan het uiterlijk van de fiets. Kreeg wel de indruk dat bij andere merken gewerkt wordt aan lichtere e-bikes dat in tegenstelling tot Merida. 

Geen opmerkingen: