zaterdag 22 maart 2014

Eerste korte testrit met de vernieuwde Badassebike box Type 3.2 Div /5

Net de eerste 10 kilometer met de vernieuwde Badassebike box Type 3.2 Div /5 gereden. Het was eerst even zoeken naar de juiste plek van de magneet in het achterwiel, maar daarna heb ik ook geen storingen en uitval meer gehad.

Had in mijn blog van gisteren al aangegeven dat deze box speciaal voor een e-bike met een Nuvinci 360 naaf in het achterwiel ontwikkeld is en hij is nu ook verkrijgbaar voor de e-bikes met de sensor aan de rechterkant van het frame. (zie foto, t'is nog een prototype en vandaar de witte kleur!))

Met windje van vandaag heb ik grofweg de volgende cijfers onthouden:

  • Windje mee. Op het Bosch display 7,4 a 7,5 km/uur. In werkelijkheid komt dit neer op een snelheid van rond de 36 km/uur.
  • Windje tegen. Op het Bosch display 6 a 6,2 km/uur. In werkelijkheid komt dit neer op een snelheid tussen de 30 en 32 km/uur.

(Doordat ik een normale digitale teller op mijn stuur heb bevestigd, kan ik de werkelijke snelheid bepalen.)


Zoals gezegd geen storingen in de testrit gehad. Dat was anders in deze 10 km bij de oude box al wel een paar keer voorgekomen. In een langere testrit bij koud en nat weer zal blijken of deze storingen en uitval ook echt tot het verleden behoren. Ik heb van een andere tester al wel vernomen, dat deze al een aantal weken geen problemen meer ondervonden heeft. Goed nieuws dus.

Naast deze nieuwe Div /5 zal ik in de komende tijd ook de Div /3 nog een paar keer testen. Ben benieuwd of die dan wel weer een storing op het display weet te toveren. :-)



Geen opmerkingen: